fredag den 10. maj 2013

Barselsgave og kolonihave

En af de største glæder i livet, er at være sammen med sine børn. Det var jeg så heldig at en af mine ville i går. Vi skulle lave barselsgave til venindens datter eller rettere Anders' kusine, der har fået en skøn skøn baby. Nu er det sådan at min veninde er børnenes faster. :o)


Anders foldede reklame-traner af et nettoblad. Han havde 'svejset' et par ringe, og så fik han tryllet en uro frem. Ret godt gået synes jeg. Ville da også gerne have sådan en, selv om jeg ikke er lille og nuttet...


Jeg havde syet en lille dino til barnet. En dino af racen Phillipsaurus Nuttesus.


Selv om den ser en anelse 'bøvet' ud forfra :o)


Inden jeg kørte Anders hjem, var vi lige en tur omkrig kolonihaven. Kunne mærke jeg trængte til at få lidt 'haveluft' i lungerne.  Og det blomstrer på fuld kraft.


Pinden skal gerne have en flagstang på et tidspunkt. De er bare ikke til at komme til for penge.


Det er bare dejligt over det hele :o)


Have i aftensol.


Masser af tulipaner. Det hele kommer på næsten samme tid i år. Påskeliljer, pinseliljer og tulipaner.


Der er gang i 'trold-elmen' mener jeg den hedder.


Det greb om sig med blomster-knipseriet. Sønnike greb mobilen og begyndte at fotografere tulipaner ....


Kodriverne nikker. Har set man kan få den i lyserød også. Det kunne jeg godt tænke mig at investere i.


Desværre en del frostskader på Rhododendron. Skal jeg pille dem af, eller lade dem sidde ?


Lidt tid til fjolleri blev der også :o). Dejligt at se han smiler.


Primulaer i stor stil. Tror jeg vil investere i lidt flere, så det bliver 'primula-hjørnet' det her.


Kæmpe stenbræk er i blomst


Et par 'nye' piletræer. Jeg har fået dem forærende af en i haven, der ikke gad dem mere. Så med lidt kærlighed og kildevand, så skulle der være flettepil på vej.
Hos samme haveejer, måtte jeg hente vinrabarber og kejserkroner. Det skal han ikke sige to gange da :o)



1 kommentar:

  1. Flot uro Anders har fået lavet.
    Din dino af racen Phillipsaurus Nuttesus er rigtig sød.
    Hold da op hvor har du mange blomster i din kolonihave.
    Kodriver har jeg da hvis slet ikke..
    Godt billede af Anders.
    Tak for kigget.
    Knus Aase.

    SvarSlet