onsdag den 15. maj 2013

Alternativ til kemi

Jeg skal have malet kolonihaven i år. Den fik nye brædder sidste år. Men må indrømme jeg ikke er helt vild med oliemaling, eller plastikmaling, for den sags skyld. Det er stadig lige så giftig selv om de siger det er lavet på 'vand' :o)

Så tænke, tænke, tænke .... hvad skulle jeg finde på ?

Kiggede lidt på nettet. Man kunne male med blod.... meeeenn nu har jeg ikke lige så meget blod... og synes måske også det er liiiige i overkanten...

Så kunne man lave maling af kærnemælk og linolie tilsat noget farve. Se så snakker vi. Linolie er lavet af hørfrø, så mere naturligt kan det vel næppe blive... og kærnemælk er .... nårh ja, kærnemælk. Så det er lige før man kunne drikke malingen. Lige før.

Men hvor pokker får man fat i noget linoliepasta til at røre det op med.... igen på nettet.... og jeg fandt den her side : http://linolie.dk/

Og så ligger det en spytklat fra kolonihaven. Heller ikke dårligt.

Så kolonihaven bliver malet med kærnemælksmaling i år. Kald mig bare tosset. Men jeg elsker det ;o) 

2 kommentarer:

  1. Kærnemælksmaling.
    Det har jeg aldrig hørt om. Spændt på at se resultatet.
    Ha´ det godt.
    Kærlig hilsen Aase.

    SvarSlet
  2. Hej Jane. Hvor kan man tilmelde sig som fast læser.
    Ha´ en god pinse.
    K. H. Aase.

    SvarSlet