onsdag den 20. november 2013

Mursten på mursten....

Nu er det jo ikke, sådan at jeg bygger hus. Det holder jeg mig langt væk fra, det ville sikkert både blive vind og skæv :)
Ken Folletts 'Giganternes fald' er landet på mit natbord. En 'lille' sag, der giver gode armmuskler, god indsigt og forstand. Den er ualmindelig godt skrevet. Jeg er kun kommet en 'snas' hen i den, men er allerede landet i universet omkring minebyen i Wales, hvor det hele tager udgangspunkt.

Katarine den Store har til gengæld lige forladt mit natbord. Igen en 'mursten' på godt 600 sider. Utrolig spændende bog, med masser af historie. Informationstætheden er enorm. Hun var en dygtig, krævende, lyttende, enehersker. Hun flyttede virkelig noget i verdenshistorien. Den er som sådan ingen roman, for det hele bygger på breve til og fra Katarine og hendes egne erindringer.

2 kommentarer:

  1. Du kan også godt glæde dig til resten af bogen. Jeg har læst den :-)
    Katarina den store har jeg derimod ikke læst, men måske en ide. Jeg er ret vild med at læse historiske romaner, men også fagliteratur om emnet.

    SvarSlet
  2. Ønsker dig mange timers god læsning.

    SvarSlet